8 Eylül 2008 Pazartesi

Çilekeş


KATİL UŞAK! HAYIR, HAYIR! KATİL DANS!

Kabul ediyorum, bazen gecikmeli takip ediyorum bazı şeyleri. 7/24 çalışmaya meraklı bir adamın bazı şeyleri kaçırması, zamanında yakalayamaması şaşırtıcı olmasa gerek. Aslında ‘Akrep’ şarkılarını ilk duyduğumda kıyısından yakalamıştım Çilekeş’in ortaya ne denli iyi bir iş çıkardığını ama gel gör ki “Katil Dans” baştan aşağı, adamakıllı dinlenmesi nasip olmayan bir albüm olarak yerini almıştı rafımda. Bakmaktan keyif aldığım CD koleksiyonumu düzenlemeye karar verdiğim bir Pazar günü, CD çalarıma Çilekeş – “Katil Dans” koydum ve işe de koyuldum. Ve o gün defalarca, arka arkaya dinlendi 9 şarkılık kulak-pası-siler...

Albümün hazırlık döneminde stüdyolarını ziyaret edip bu albümde yer alan şarkıların demo versiyonlarını dinlediğimde müziklerindeki deneysel tavır için, umarım ülkemiz dinleyici kitlesi tarafından çok keskin bir değişiklik olarak algılanmaz diye içimden geçirmiş, endişemi onlarla da paylaşmıştım. Çilekeş, stüdyo döneminde ham hallerini dinlediğim şarkıları, beni şaşırtmayarak çok güzel işlemişti. Dakikalardır albümü anlatmak için kurduğum afili cümleleri tekrar tekrar siliyorum ve bu arada albümü tekrar tekrar dinliyorum. Lafı uzatmaya da gerek yok sanki, “adam gibi müzik” var işte bu albümde. Yeniliğe açık, ne yaptığını bilen, derdini anlatmaktan aciz olmayan, sade görünen ama süsü kendinde saklı bir müzik...

Bir zamanlar yazılarımın hayat bulduğu Yüxexes (Once Upon Time In Yüxexes) dergisi tarafından 2005 yılında “En İyi Albüm” seçilen “Y.O.K.” için o kadar şey söylendi durdu ki, herhalde albümün kendisi isyan etmiştir. “Y.O.K.” gibi bir albümünün kıymetinin ne kadar anlaşıldığı tartışma konusu olabilecekken “Katil Dans” gibi bir albümün kıymetinin anlaşılacağını düşünmek çok iyimser bir tavır olacaktır sanırım. O yüzden düşünmüyorum, elbette her kulak-pası-siler’in bir kıymet-bilen’i bulunur.


www.cilekes.com.tr
www.myspace.com/cilekesofficial

Hiç yorum yok: